وبلاگ خبری در زمینه IT و رایانه و اینترنت

کلیه اخبار در زمینه IT اینترنت و رایانه هر هفته در خدمت شما هستیم.

وبلاگ خبری در زمینه IT و رایانه و اینترنت

کلیه اخبار در زمینه IT اینترنت و رایانه هر هفته در خدمت شما هستیم.

جلالی : واژه اینترنت ملی را در دنیا مشاهده نکردم

28 بهمن 1384 - ایسنا - تئوریسین موج چهارم گفت:با تاکید بر این که با اینترنت ملی آشنایی ندارم وچنین واژگانی را در دنیا مشاهده نکرده‌ام.

دکتر علی اکبر جلالی در گفت وگو با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، گفت: تا زمانی که یک طرح منسجم و ساختار یافته در توسعه‌ی ICT کشور نداشته باشیم برنامه‌های دیگر می‌توانند به صورت مستقل و برای زمانی کوتاه مفید باشند بنابراین هر گونه اقدام ملی باید با مطالعه‌ی قبلی و کار کارشناسی و نظر خواهی از دست اندرکاران توسعه‌ی IT در سطح ملی و گاها بین‌المللی انجام ‌شود .

وی یادآور شد: کشورمان برنامه‌ی اصول و عمل جامعه‌ی اطلاعاتی را امضا و متعهد شده در تولید، توزیع و استفاده‌ی اطلاعات با جهان به صورت هماهنگ عمل کند و هم چنان که از ا طلاعات جهانی استفاده می‌کند خود نیز به جهانیان اطلاعات دهد .بنابر این، این که نتوانیم در جهان ارتباطات، باسایر کشورها تعامل برقرار کنیم و همواره نگران حوزه‌ی داخلی باشیم در دراز مدت برای ما تبعات منفی خواهد داشت .

تئوریسین موج چهارم با اشاره به این که فناوری اطلاعات و ارتباطات برای برداشتن مرزهای جغرافیایی و تسهیل امکانات دسترسی به دانش جهانی برای همگان می‌باشد ابراز داشت: وقتی بحث از اینترانت ملی می‌کنیم این موضوع زمانی ارزشمند است که خودرا در مجموعه اینترنت جهانی نیز با قدرت ببنیم و این موضوع باعث انفعال ما وجدا شدن از جامعه‌ی جهانی نشود .

وی با تاکید بر این که متاسفانه هنوز کاربردهای معمول فناوری اطلاعات و ارتباطات حتی در سطح خدمات ابتدایی در کشور مابرقرار نشده گفت: چرا باید نگران باشیم که هزینه‌های بسیاری را فقط صرف زیرساختار کنیم و به مسائل فرهنگی و کاربردها که مشکل اصلی کشور است، اهمیت چندانی ندهیم، بنابر این بهتر است در ابتدا هزینه‌های بیشتری را در این زمینه انجام دهیم تا در صورتی که حجم اطلاعات به اندازه‌ای بالا بود که گردش کار اطلاعات داخل کشور نیاز به اینترنت را تایید کرد در آن زمان سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهیم .

وی گفت: نگاه ما بر توسعه‌ی IT باید باز و بین‌المللی باشد ، چون هر نگاه محدود کننده در نهایت مشکلات بسیاری از نظر اقتصادی به دنبال خواهد داشت .

وی ادامه داد: در مجموع کاربردهای فناوری اطلاعات نیاز به بستر پرسرعت ارتباطی دارند و هر نوع برنامه یا پروژه‌ای که بتواند پهنای باند بیشتری را در خدمت شهروندان قرار دهد مسلما ا قدامی ‌مناسب است اما اگر حتی بزرگراه‌های ارتباطی با پهنای باند زیاد داشته باشیم ولی کاربرد مناسب برای آن تعریف نکرده باشیم باز ارزش مناسبی نخواهد داشت .

به اعتقا د وی تا زمانی که یک طرح منسجم، همه جانبه و یک نقشه‌ی کامل از توسعه‌ی ICT و کاربردهای آن در کشور نداشته باشیم هر اقدامی‌ ولو این که لقب ملی بگیرد نمی‌تواند به تنهایی مشکلی از مشکلات ICT کشور بگشاید .

وی اظهار داشت: طرح‌های زیرساختار عموما از طریق تجهیزات خارجی تامین می‌شوند و مسلما اجرای آن‌ها چندان سخت نیست و در کوتاه مدت قابل اجراست و آنچه در این زمینه مشکل است فرهنگسازی است .

تئوریسین موج چهارم ادامه داد: متاسفانه تاکنون برای این مقوله سرمایه‌گذاری مناسبی نکردیم لذا هنوز مردم با خدمات دولت الکترونیک، تجارت، آموزش و بانکداری الکترونیک و سایر سرویس‌های فناروی اطلاعات آشنایی ندارند .

جلالی در پایان اظهار داشت : اینترنت یعنی اتصال تمام کامپیوترهای جهان و شبکه‌های مختلف بین‌المللی به یکدیگر و اینترانت در واقع یک شبکه‌ی گسترده‌ی ملی و داخلی را شامل می‌شود .
نظرات 1 + ارسال نظر
محسن جمعه 28 بهمن 1384 ساعت 20:42 http://www.deltateam.blogsky.com

دوست عزیز با سلام . آدرس لوگوتو بده تا تبادل لوگو کنیم .
لوگوی منم میتونی از وبلاگم بگیری .
در ضمن از آشناییت خوشبختم . موفق باشی .
یا علی .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد